Aandacht en concentratie – problemen op school

rsz_jongen_concentreren_2Onze zoon J. zit sinds groep 4 – hij was toen 7 jaar – op het speciaal onderwijs. Eerst in een combinatieklas, daarna speciaal onderwijs. Hij kon zich slecht concentreren en hij en was erg snel afgeleid. Ook had hij moeite met veranderingen. Met name op school bij de leervakken ging het slecht. Met spelling strandde hij helemaal, hij heeft 1 jaar spelling herhaald en er was niks van blijven hangen. Hij vond het zelf heel erg vervelend.
Omdat hij voor spelling bij jongere kinderen in het groepje zat vond hij zichzelf dom en anderen konden dit veel beter. Zijn zelfvertrouwen was hierdoor niet zo groot en hij vond school niet leuk. Alles was stom en hij kreeg een hekel aan school.

We hebben ons aangemeld bij het BMC Kampen voor neurofeedback omdat we hoorden dat er bij concentratieproblemen goede resultaten worden geboekt en we liever geen medicijnen willen geven. We hoopten dat J. zich door deze therapie beter zou gaan concentreren en dat daardoor zijn prestaties zouden verbeteren.

Wij zijn met neurofeedback training gestart vlak voor de herfstvakantie en al snel ging het beter. Begin december was hij op alle leervakken al vooruit gegaan. Ook de leerkracht van J. is positief en bevestigt de verbeteringen. Juf schrijft: “ik merk al dat de concentratie van J. in kleine stapjes vooruit gaat. Hij kan langere stukken zonder afgeleid te worden werken en hij reageert sneller op instructies”.
J. heeft  niet altijd zin om naar de therapie te gaan omdat hij liever wil spelen maar nu het beter gaat op school is hij bijgedraaid. Ik zou het iedereen aanraden om te gaan doen. Het gaat niet zo snel maar de geboekte resultaten zijn blijvend en dat is bij medicijnen niet zo.
Fam F.

Social Network Integration by Acurax Social Media Branding Company